Home sweet home (in Bangkok & Hua Hin)

5 april 2014 - Hua Hin, Thailand

Zaterdag 29 maart

4 Uur opgestaan want we moesten vroeg naar de airport voor onze vlucht naar Bangkok.
Afscheid genomen van onze gids. Schattig: gaf ons zelfs een cadeautje.
Het vliegtuig per Srilankan Airlines was erg leeg. Lekker genieten!
In Bangkok verbleven we in een hotel waar Mieke nog niet was geweest. Prachtige ruime kamer, luxe badkamer met rainshower. Badkamer echter wel volledig van glas dus complete inkijk. Gordijntjes meteen neergelaten. Wel een gedoe als je naar het toilet moet: gordijntje open / gordijntje dicht (Erica weet er nog nog alles van).
Helemaal enthousiast werd Mieke toen ze een strijkplank en stoomstrijkijzer vond.
Met skytrain naar MBK. In 4 uur tijd shop till you drop en o o o wat is het Thaise eten toch verrukkelijk.
Niet alleen Ralph maar ook Mieke wordt inmiddels herkent door de verkopers.
Ralph zal te twijfelen welke kleur tas hij moest kopen waarop de verkoopster zei: vorige keer heb je een witte gekocht dus koop nu maar een zwarte.
Bij de juwelier wisten ze nog precies te herinneren dat Mieke voor haar kleindochter amber had gekocht.
Hierna aan de pedicure en manicure. Heerlijk! De man / vrouw die Mieke onder handen was prachtig getatoeëerd. Mieke was helemaal enthousiast...
Moe maar zeer voldaan gaan slapen.

Zondag 30 maart

Verslapen! Wekker van Ralph niet afgegaan. Vlug aangekleed en naar ontbijtzaal.
Het boerinnetje van buuten vond het maar raar dat ze het ontbijt in de lobby serveerden. Gelukkig kon Ralph haar bijlichten dat ze niet in de lobby was....
Op naar de weekendmarkt. Allebei hele tijd niet meer geweest. Wat een hitte! De straaltjes liepen ons over het gezicht. Het weerhield ons niet goed in te slaan.
Ralph werd nog aangevallen door een krokodil: hij verloor weer eens onelegant zijn evenwicht en bleef met zijn t-shirt haken in zijn bek. Gat in zijn nieuwe shirt...
In de middag weer naar MBK om af te koelen (en te eten en te shoppen....).
Terug naar hotel, Mieke trutten in de kamer (strijken) en Ralph bij de prachtige pool op  de 20e etage.
We wilden ' s avonds eten in een leuk restaurantje waar we al eerder waren geweest. Op weg er naar toe vertelde een tuk tuk chauffeur dat dit restaurant op zondag gesloten was maar hij kon ons wel naar een ander restaurant brengen. Wij lieten ons niet foppen en liepen geïrriteerd door. We schaamden ons dood want hij bleek gelijk te hebben! We hebben ons toen door de tuk tuk chauffeur naar zijn restaurant laten brengen waar we buiten konden eten. Erg lekker.
Daarna naar de meest toeristische nachtmarkt van Bangkok: Patpong. Miekes ogen rolden er weer uit bij het zien van alle dildo's en andere attributen die gewoon langs de kant van de weg werden verkocht.

Maandag 31 maart

Na een licht ontbijt met de skytrain en boot naar China Town. Eerst nog de tempel Wat Traimit bekeken. ZIjn tempelmoe maar deze was toch wel weer erg mooi.
Een groep toeristen uit Vietmam vonden het haar van Mieke weer eens prachtig: so beautiful!
Bij de uitgang konden we buttons kopen met onze (hilarische) foto er op. Gelijk gekocht. O o o wat lijken we op elkaar! Zelfde opgetrokken neus! Marieke appte of het ons niet snel genoeg ging. Buttons worden nu verspreid door Bangkok.... Beautiful people...
Daarna shoppen in Miek's paradijs: China Town. Uiteraard goed geslaagd.
Na wat relaxen in het hotel zijn we 's avonds naar de backpackersstraat Khao San Road gegaan. Ons favoriete restaurantje (van een Nl eigenaar) is onlangs weer geopend. Heerlijk rustig gelegen in een zijstraat van de drukke straat. De beste massaman curry van Thailand.

Dinsdag 01 april

Geshopt in het paradijs van Ralph: Pratunam.  T shirts T shirts T shirts.
Een bloemetje gelegd op de plek waar Mieke vorig jaar is gevallen.
In de middag weer afkoelen in MBK. Zijn benieuwd wat jullie van de kleine tattoos van Mieke vinden....
Waren van plan te dineren in restaurant Take a seat. Helaas, hij bestond niet meer.
Toen maar naar de buren gegaan. Was eigenlijk nog veel lekkerder!
Mieke vroeg naar bed, Ralph aan de massage. Ontmoette daar een Aziaat die Ralph nog kende van een studiereis. Bleek in ons hotel te logeren voor een business trip.
Gezellig wat gedronken in de lobby.

Woensdag 02 april

Heel vroeg op want onze vaste privé chauffeur zou ons al om half 8 naar Hua Hun brengen. We wilden nog een stop maken bij de Floating Markt want Mieke had dat nog nooit gezien. Het blijft een toeristische kermis maar wel leuk. Hebben een uur met een longtailboot gevaren door de klongs. Onderweg zagen we een man met een doodenge, heel grote geelgroene slang om zijn nek (zie foto).
Om 12 uur kwamen we aan in ons oude vertrouwde en favoriete resort in Hua Hin.
De komende dagen doen we niets behalve ontbijten, zonnen op het strand, lunchen en  shoppen en dineren op de nachtmarkt.
We hebben het meest fantastische weer: alleen maar zon en in de middag een heerlijke wind.
We zijn inmiddels bevriend met de baas van de ligbedden dus als we ' s ochtends aankomen zijn de bedjes gedekt met een dubbele matras.
Het komt ons toe!!!

1. Kevin:
    5 april 2014
    Wauw cool , super leuke foto's , na het lezen van jouw reisverhalen , heb ik nu echt zin weer naar BKk te gaan .
  2. Angèle:
    5 april 2014
    Het klinkt allemaal fantastisch!!!!
  3. Lau:
    5 april 2014
    Je kunt wel merken dat jullie in dit laatste deel van jullie vakantie ook weer erg genieten. Geen wonder, het is jullie favoriete patroon: shoppen, lekker eten en een enkel tempeltje... Floating market is ook erg leuk, hè? Hebben jullie daar ook de lunch gebruikt? Ik herinner me dat er een heerlijke omelet met gebakken oesters voor me werd gemaakt, zalig!
    Nog bedankt voor jullie kaart!
    Hebben jullie ook mijn rondschrijf-mail ontvangen? Tickets zijn geboekt, nu is het wachten op de visa. Altyn is al druk bezig zijn spullen te verdelen onder familie en collega's. Plan is dat ik de 18de aanstaande vertrek, en op 22 mei vliegen we samen terug naar Amsterdam. Heel bijzonder allemaal, en ik verheug me er op!
    Jullie nog veel plezier gewenst tijdens dit laatste deel van de vakantie! Liefs, Lau
  4. Maud:
    5 april 2014
    Jullie gaan ook wel weer helemaal los he..............eten , drinken ,shoppen en genieten!
    Zijn gewoon jaloers hoor!!! :-)
  5. Els en Trix:
    5 april 2014
    Ziet er weer geweldig uit. Kunnen niet wachten tot de 22 ste!!!
  6. Els en Trix:
    Lieve vakantiegenieters,
    We proeven de fried rice enz al en we zijn er helemaal klaar voor. Nog ruim 2 weken en dan gaan we naar jullie en onze( en van nog meer familieleden) meest populaire vakantieplekken.
    Heerlijk dat jullie weer zo genoten hebben en dat er dit keer niks ellendigs is gebeurd.
    We hebben wel een aantal keer moeten lezen, maar is Mieke om? Tatoos?! Geweldig, ik wil er ook nog steeds iets bij.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen en we zien jullie dinsdag op Schiphol( dit keer zonder rolstoel).
    Liefs,
    Els en Trix
  7. Cathy:
    5 april 2014
    Tjee war een zwaar leven lijden jullie
  8. Michel:
    5 april 2014
    Als ik jullie verhalen lees heb ik ook zin om naar Bangkok te gaan. Erg leuk! Ralph kent meer mensen in Bangkok dan in zijn eigen woonplaats. Dat is echt erg ;-) Geniet van jullie vakantie!! Groetjes
  9. Joyce:
    5 april 2014
    Heerlijke verhalen! Maar hoe zit t met die krokodil, een echte? Nee toch? Geniet nog van de komende dagen! Heel veel plezier.

Xx
  10. Henk&Loes:
    6 april 2014
    krokodillenangst opgebouwd vanuit je jeugd Ralph ?. Dat gevaarte in het zwembad was een zeemeermin,joh.
    Weer van die "lekkere" verslagen.hebben jullie al een extra koffer aangeschaft?
    Geniet van de laatste vakantiedagen .

Lieve groet samen.
  11. Elles Bandringa:
    6 april 2014
    Lieve Miek en Ralph, of wat een heerlijke stranden! Wat een luxe zo aan het einde van de trip. Jullie hebben weer een hoop gezien en beleefd. Jullie kunnen wel een foodieblog bij gaan houden van exotisch eten. Volgen mij bestaat dat nog niet. Wat prachtig wordt dat eten geserveerd, dat staat toch wat mooier dan de plakjes en blokjes zoals dat hier gedaan wordt.
    Nog hele fijne dagen, Miek 'hou je roer recht' (niet vallen) en tot snel (woensdag?) Komen jullie dinsdag in de ochtend of de avond aan? Dikke kus van ons allemaal en goede terugreis.
    X Elles, Hans Roel, Linde, Max, Billy en Lola
  12. Erica Willner:
    6 april 2014
    Hai, gisteren al jullie verslag gezien, maar een beetje druk. Een typische zaterdag , sport (ondanks dat ik gammel ben, heerst een virus), kapper, angelique kwam gezellig langs (Ralph je krijgt de hartelijke groeten), boodschappen , huis etc
    Nu weer even alle verhalen en fotot's gelezen/bekeken. Helemaal geweldig weer! Gaaf hoor!
    Jammer dat de trip alweer bijna voorbij is, maar ik weet zeker dat jullie onder het genot van een rosé plannen hebben gemaakt voor een volgende trip met nieuwe plekjes en avonturen !
    Veel plezier nog en tot gauw? Liefs Erica & leen
  13. Marieke:
    6 april 2014
    Klinkt weer geweldig. Toch krijg is soms de indruk dat jullie rondreizen eigenlijk een soort aanloopje zijn naar het shoppen en eten in Thailand: eerst twee weken door Sri Lanke, Vietnam, etc en dan zijn jullie klaar voor een marathonsessie shoppen en eten in Bangkok.
    Wij verheugen ons weer op jullie terugkomst vooral omdat hier de rust nu eindelijk is teruggekeerd. Eindelijk is alle cito, scholenkeuze en lotingsstress achter de rug. Cato is 6 weken lang niet te genieten geweest. Zij leed beurtelings aan hoofdpijn, misselijkheid en, zoals zij dat zelf zegt, "verdrietige gevoelens". Het naar bed gaan was weer bijna even veel gedoe als toen ze een baby was. We kunnen nu weer opgelucht adem halen maar ik houd mijn hard vast bij de eerste proefwerkenronde. Maar dat zien we dan wel weer.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en fijne reis naar huis. Liefs van ons allemaal, Marieke