Taiwan - Thailand

26 mei 2016 - Tambon Hua Hin, Thailand

Lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Leuk dat iedereen weer mer ons meeleest/leeft, ook via Facebook.

Vrijdag 20 mei: Taroke Gorge - Taipei

De gehele ochtend het prachtige Taroke Gorge National Park bezocht. Nog een kleine trekking gemaakt. Wat zijn we onder de indruk van dit fantastische gebied.
In de middag teruggereden naar Taipei, oa door een 13 kilometer lange tunnel, dwars door de bergen.
Afscheid genomen van de fantastische gids + chauffeur en weer ingecheckt in ons heerlijke hotel waar de reis begon.
' s Avonds uitgenodigd door een zakenrelatie van Ralph en heerlijk gegeten in een lokaal restaurant. Gelukkig werd alles voor ons besteld want alles staat in Chinese tekens. Met veel moeite kreeg Mieke 2 lepels want een vork kennen ze niet eens. Voor Ralph geen punt om met chopsticks te eten.
In het restaurant kregen we plotseling een opvouwbare wasmond naast onze tafel geplaatst. Bleek om daar je tas e d in te doen.
Ralph na het eten op stap met een Taiwanese kennis die hij 13 jaar niet heeft gezien. Was beetje gênant want de man kwam met een enorme doos Taiwane lekkernijen aan. Daar stond Ralph dan met zijn Albert Heijn stroopwafels.
Man is van zelfde geloof en nam hem dan ook mee naar de gay arena. Een enorm plein vol terrassen en bars. Taiwan staat bekend als het meest tolerante land in Azië voor gays.

Zaterdag  21 mei: Taipei - Bangkok

Onze taxi zou ons pas om half 11 ophalen dus konden eens heerlijk rustig aan doen.
Op de airport hadden we gelijk door dat mensen boven de 70 voorrang kregen bij de douane. Er werd dan ook meteen plaats gemaakt voor ons. Ook bij de security check hadden we voorrang. Ideaal! Het heeft voordelen om in de 70 te zijn (troost voor jou Trix).
We hadden zo weinig in Taiwan uitgegeven dat we het restant direct hebben omgewisseld voor de Thaise Bath.
Vliegtuig deze keer vol.  Werd prettig geschonken voor ons: 2 volle waterglazen met wijn.
In Bangkok hadden we een rolstoel besteld. Binnen een kwartier stonden we daarom al bij de taxi.
In Bangkok hebben we 3 volle dagen vooral geshopt, massages (Ralph) en heerlijk gegeten. Wat is de Thaise keuken toch verrukkelijk!
Het is grijs dus niet eens blond: Mieke was helemaal opgetogen toen ze zag dat de temperatuur snel naar beneden liep. 36-34-32-30. Bij 28 dacht ze dat klopt niet.
Het waren de secondes die aangaven wanneer men mocht rijden....

Woensdag 26 mei: Bangkok - Hua Hin

Opgehaald door onze vaste taxichauffeur die ons in recordtijd naar de badplaats Hua Hin heeft gebracht.  Hier verblijven we in het prachtige koloniale 5 sterren Centara Grand Beach Resort. Het hotel is maar liefst 90 jaar oud en fungeerde als decor voor de film The Killing Fields.
Hebben een upgrade naar een Premium Room op de parterre met groot terras. Lopen zo vanaf ons terras naar het zwembad. De tuin is spectaculair. Overal in vorm geknipte ligusters: olifanten, konijnen, vogels enz.
Bij het zwembad krijg je ieder uur een ijskoud handdoekje om je te verfrissen en in de middag heerlijk uitgesneden fruit.
Helaas pindakaas: verdienen ze weer geen cent aan ons. Wij hebben onze eigen druiven bij ons en snacks.
Ralph heeft morgen een hotelinspectie in het hotel en na afloop zijn we uitgenodigd  voor een high tea met de general manager.

1. PWFC:
    26 mei 2016
    hi O-ma we hebben je kaart gekregen. Carlijn vroeg zich af waarom je een kaart stuurt als je alleen wilt zeggen dat je een beetje lui bent. Is zonde van de 5 euro die de kaart toch gekost heeft (hahahahaha). Ze vinden het een hele leuke taart en wensen je heel veel plezier daar. Foto's zien er weer prachtig uit. Wat een luxe ook! Zijn erg jaloers ;-)
    XX PWFC
  2. Lau:
    26 mei 2016
    Wat een heerlijke verhalen en foto's weer! Het is duidelijk: Taiwan staat nu ook op mijn lijstje, zelfs al zouden we genoegen moeten nemen met wat minder luxe! Ben benieuwd naar Ralph's verhalen over het gay plein. Nooit geweten dat ze daar zo gay-vriendelijk zijn. Hoe zou dat komen? Handig hè, die seconden op de stoplichten, ik denk dat ik die in China heb gezien.
    Hoe lang zijn jullie nog op reis? Zijn jullie misschien komende dagen al terug en kan Mieke dan naar het concert op zaterdag? Dan moeten we na afloop zeker flink wat druiven nemen om de eerste verhalen life te horen. Kees is zaterdag trouwens niet bij het concert, want hij gaat een long weekend naar Noorwegen voor de verjaardag van zijn broer. Oggie gaat in zijn plaats.
    Geniet in ieder geval van de laatste dagen, en de wasmand van het restaurant zal vast van pas komen voor alle shopping in Bangkok!...
    Liefs, Lau