Mikey & Laaf op de erwt

31 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Vrijdag 27 t/m zondag 29 maart

Zalige dagen in Hua Hin gehad. Alles zat mee: upgrade in hotel, prachtig weer met windje, speciaal voor ons dubbele matrasjes op het strand, elke dag ijsblokjes voor onze rose. Genieten!
Zijn allebei goed en mooi gekleurd. Ralph voor t eerst niet zwart dankzij de parasol.
Leuke nieuwe nachtmarkt bezocht. Lijkt op Lumpini Markt in Bangkok maar dan luxer.
Ralph in paniek: alle 1000 foto's op zijn camera, die hij voor vakantie van zijn baas heeft gehad, opeens weg!
Ontdekte pas veel later dat hij de memorycard met die van Mieke had verwisseld... Kluns.
Op nachtmarkt kregen we plotseling gezelschap van een groep Nederlanders die met Kras reisden.
Een stel was voor t eerst buiten Europa. Vroeg aan ons of ze de garnaal echt helemaal kon opeten. Had kennelijk nog nooit een garnaal geproefd.
Een aantal uit de groep kwamen we iedere dag tegen op het strand voor een praatje. Eentje had wel erg veel belangstelling voor Ralph.

Maandag 30 maart

Met taxi terug naar Bangkok met erg leuke chauffeur die ons ook de countryside liet zien om een verkeersopstopping te vermijden. Leuk om weer eens het echte Thaise leven te zien.
Ingecheckt in hotel en de spullen die we aan het begin van de reis hadden achtergelaten uitgepakt. Grote verrassingen. Miekes sjaal stonk compleet naar de pakjes currymix.
In de avond een tour met een oude tram door Bangkok gemaakt.
Startend bij Khao San Road en vervolgens oa langs de prachtig verlichte paleizen  en tempels.
Bij het Ministerie van Defensie werd speciaal Amerikaanse jazzmuziek gespeeld voor het geval de schildwachters zich zouden vervelen.
Hierna heerlijk massaman curry gegeten bij onze favoriete Ranees vlakbij Khao San Road. Ralph hierna aan de massage.

Dinsdag 31 maart

Onze laatste dag. Gaan nog even vlug naar MBK voor de laatste inkopen. Vanavond is het plan de vakantie af te sluiten aan de rivier bij Yok Yor.
Zijn alweer plannen aan het maken voor volgend jaar. Alhoewel Laaf zo krakkemikkig is is het nog maar de vraag of hij Mikey nog wel kan bijhouden.
Heerlijke reis was het weer! Nogmaals dank voor het meeleven!
Zien jullie vlug in Nederland!

1. Els en Trix:
    Hallo allebei,
    Jullie hebben weer genoten van een heerlijke vakantie.
    Mochten jullie nu toch op bedjes op het strand liggen?
    Een goeie terugreis met misschien een upgrade ?!
    Liefs uit een stormachtig Nederland.
  2. Joyce:
    31 maart 2015
    Heerlijk dat jullie weer zo'n gave vakantie hebben gehad. Goeie reis terug.
  3. Lau:
    31 maart 2015
    Ik heb weer veel gelachen bij dit verhaal. Het was een mooie reis, zo te lezen. Ben benieuwd waar de reis volgend jaar heen gaat?
    Fijne terugreis en tot gauw weer!
    P.S. Zet je bij terugkomst schrap: het stormt hier, maar toch proef je dat de lente in de lucht zit... En vergeet niet alle klokken een uur naar voren te zetten.
  4. Erica Willner:
    1 april 2015
    Hey,

Gaaf te lezen dat jullie van het begin tot het eind genoten hebben! En zelfs als meelezer gaat het niet vervelen, dus voor jullie zeker niet, ik weet zeker dat de volgende vakantie al min of meer beklonken is :-)
    Tot gauw, liefs
  5. Linda de Hertogh:
    2 april 2015
    Vanuit Bonaire welkom thuis geheten! Wat is reizen toch zalig! Ik hoop jullie snel weer te spreken en te zien,maar geniet nu heerlijk op dit eiland waar ik "all inclusive" vertoef.. Geen beter leven dan een goed leven... Liefs!