Eerste bericht uit Taiwan

15 mei 2016 - Da’an District, Taiwan

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer! Dit jaar gaan Tante en Neefje Taiwan verkennen. Natuurlijk bezoeken we ook even Thailand: Bangkok om te shoppen en Hua Hin om bij te komen van al onze avonturen.
Taiwan is een duur land dus maken we een rondreis in een internationaal gezelschap. Verblijven nu wel in allemaal 5 sterren hotels.
We proberen af en toe onze avonturen met jullie te delen. Verwachten natuurlijk wel weer reacties van allemaal!

Vrijdag 13 mei

Na traditionele lunch met Mckroket en milkshake, aan boord bij China Airlines.
Collega van Ralph heeft vroeger bij deze airline gewerkt en had gevraagd om stoelen met extra ruimte. Helaas: zaten juist in het drukste gedeelte vooraan het vliegtuig met een blerende baby direct rechts van ons. Allebei natuurlijk direct de pest in en flink aan het mopperen. Totdat de manager opeens  naar binnen kwam hollen en ons aansprak en ons direct verplaatste naar een plek meer achterin met voor ieder 2 stoelen.
Ook de leuke steward had inmiddels instructies gekregen om ons speciale service te verlenen want zo vertelde hij: wij zijn special people. Wij denken maar zo: het komt ons toe.
Allebei gelijk in coma dankzij de slaappillen (en een paar glaasjes druiven).
In Bangkok even moeten uitstappen. Mieke met rolstoel en begeleiding opgehaald.
Is zo heerlijk, je mag overal voorgaan (ze loopt verder als een kievit hoor).
Daarna door naar Taipei. Ralph om 07 uur 's ochtends bij het ontbijt aan 2 glaasjes witte druiven. Mieke niet:altijd matig.
In Taipei opgehaald door prive chauffeur die ons bracht naar ons hotel waar we 2 nachten verblijven. Viel ons direct op hoe ongelofelijk schoon Taiwan is. Geen propje papier, ook niet in de zijstraatjes.
Even powernapje in hotel gedaan en daarna met taxi naar een van de vele nachtmarkten in de stad. Leuke markt, alleen met 90% vreettentjes. Waren de enige blanken.
Om 10 uur allebei in coma.

Zaterdag 14 mei

Om 5 uur allebei wakker. Weer in slaap gevallen. Schrokken ons helemaal wild toen we om 08h40 door de gids werden wakker gebeld. Hij stond al klaar met de bus.
Compleet verslapen!  Even flink balen, toen maar lekker gaan ontbijten. Je kon ons weer rollen! Via het hotel maar een citytour voor in de middag geboekt.
In de buurt van hotel nog vlug een mall bezocht. Helaas niets voor onze portemonnaie.
In de foodcourt dachten we glaasjes tjendol te bestellen. Kregen echter een enorm bord met schaafijs en onduidelijke jelly. Wel lekker maar mijn hemel wat zwaar.
Tourtje was erg leek maar vermoeiend want gids had absoluut ADHD. Moest eerst alles in het Japans vertalen, daarna in het Engels. Wel prachtige dingen gezien (zie foto's). Vinden Taiwan nu al een heel bijzonder land.
Waren van plan om een nachtmarkt te bezoeken maar waren versleten. Ralph bij een 7/11 heerlijke sushi gehaald.  Smaakt heerlijk bij glaasjes rose druiven.
Vertrekken morgen (als we ons niet verslapen... hebben 2 telefoons op wekker gezet plus wake up call) met de groep voor de rondreis. Zijn erg benieuwd!

Ps: Mieke gaat ieder uur naar de wc op de kamer want de toiletbril is heerlijk warm en met een druk op knop spuit er meteen een straal op je poeperd. Wat een luxe!

1. Linda de Hertogh:
    15 mei 2016
    Have fun samen,maar dat zal wel lukken weer!Ik herinnerde me gelijk het filmpje wat ik Ralph eens stuurde vanuit mijn wc in Taipei,héérlijk idd!leek wel een clisma af en toe... Je wordt compleet schoongespoelt,ook van binnen.
  2. Kevin:
    15 mei 2016
    Heel veel plezier . De nachtmarkt Shilin moet je echt niet overslaan .
  3. Elles Bandringa:
    15 mei 2016
    Lieve Mieke en Ralph, het verslag leest weer heel vertrouwd! Wat heerlijk dat alles ook zo schoon is! Ben heel benieuwd in wat jullie van de groepsleden vinden.
    Hier heel erg koud! Max had van t weekend zijn eerste festival optreden bij de Rollende Keukens in A'dam Westerpark. Hij had op vrijdagavond een optreden en gisteren. Ben gisteren even geweest. Helemaal verkleumd maar warm van trots! Helaas was hij zelf niet zo tevreden en ging het ook nog eens heel erg regenen. Jammer.
    Hans Roel ook weer veilig en wel teruggekeerd vanuit Seoul. Vanochtend om 05.30 uur aangekomen. Ligt nu wel op 1 oor, nog wiebelig van jetlag. Hij heeft ook een hele drukke week achter de boeg. Fijn dat we morgen nog een extra vrije (2e Pinkster)dag hebben.
    Jullie sterkte met het vroege opstaan en ben benieuwd naar het verdere verslag.
    Oh ja, HR heeft Marian nog even een Appje gestuurd met felicitaties van zijn (60ste?!) verjaardag.
    X Elles, HR, Max en Linde
  4. San:
    Gaaf!! Geniet ze! Liefs
  5. Els en Trix:
    Hallo Vakantiegangers
    Het klinkt weer heerlijk! We hebben ooit een video van Lin gekregen over zo'n supersonische poepdoos.
    Wij sinds gisterochtend weer terug. Geen rolstoel voor je moeder want we waren doodsbang dat we de plaatsen weer kwijt waren. Wa s overigens geen enkel probleem en konden nog relaxed een wijntje drinken in de tussentijd.
    Heel veel plezier geniet en we wachten met spanning op t volgende verhaal !

Liefs van ons
  6. Joyce:
    Hey wereldreizigers,

Wat een leuk verhaal en het klinkt idd als een heel apart land. Ben zo benieuwd wat jullie allemaal nog gaan beleven. Geniet van het land en van jullie druivendrankjes, haha.
  7. Angèle:
    Lieve Ralph en Mieke,
    Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Die WC lijkt me heeeelemaal niets, gatver!
    Geniet ervan en tot het volgende verhaal.
    Dikke kus van ons
  8. Cathy:
    17 mei 2016
    Wat een gezellig verhaal weer! Goh Miek, ik dacht vorige week aan je en wilde je bellen maar er kwam niets van. Als je weer terug bent hoop ik je te spreken. In the mean time..een hele goede reis en ja ook ik geniet van jullie pracht verhalen. Liefs. Cathy
  9. Annelies Loor:
    17 mei 2016
    leuk al die belevenissen en niet te vergeten de prachtige foto's!
    Wij genieten op deze manier mee.
    Liefs, Annelies en Albert
  10. Erica Willner:
    17 mei 2016
    Hai, het klinkt nu al leuk!! en het is pas het begin!! Gaaf weer, het maakt eigenlijk niet uit waar jullie zijn. Samen is het altijd leuk!!
    Veel plezier met de groepreis, ze zijn vast leuk,

liefs, erica
  11. Marieke:
    17 mei 2016
    Hoi Mikey en Laaf, klinkt alsof jullie weer een heel andere cultuur vinden daar in Azië. Elke keer als ik jullie verhalen lees, denk ik, daar wil ik ook heen. Klinkt ook alsof Taiwan iets duurder is dan jullie gewend zijn. Klopt dat? Het eten bevalt zo te horen ook weer. En wat betreft al dat druivensap, zorgen jullie dat geen van beiden dit keer een enorme schuiver maakt. Die rolstoel mag je ook zonder zo klapper gebruiken. En gelet op jullie traditie van valpartijen.... Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. De ingezette herfst lijkt van korte duur. De temperatuur loopt weer wat op. Cato klaagt niet meer over haar hyperventilaties en is weer haar gebruikelijke gezellige zelf, Sas is weer hard aan het werk, ik studeer op een nieuwe offerte en Sem moet weer naar de trimmer. Hebben zaterdag met een hele groep Songfestival gekeken. Is als familiespel zeer goed te doen. Was dus heel gezellig. Tot zover. Veel plezier en we horen weer graag van jullie. Liefs, marieke
  12. Bep en Gerard Redegeld:
    17 mei 2016
    Hoi peppie en kokkie, wat hebben jullie het weer leuk samen en wat is het weer leuk om te lezen, gr