Bericht van Mrs Mikey en Mr Laaf (Thaise uitspraak van onze namen)

16 maart 2015 - Bangkok, Thailand

donderdag 12 maart

Om 7 uur geland in Bangkok. 100 Open stoelen dus hadden ieder een eigen rij. Vlucht  prima dankzij de slaappillen (Mieke 1 en Ralph 2) 8 uur in coma.
Hadden rolstoelbegeleiding aangevraagd bij China Airlines. Konden daardoor direct door de douane. Bedankt Fanny!!
Ingecheckt in hotel, even opgefrist en hup op pad. Met de boot naar China Town. Niet zoveel gescoord als voorheen (slechts 15 pakken reukwortels....).
Geluncht in MBK: heerlijke Padthai en onze tjendol. Pedicure en manicure laten doen bij onze vaste adresje waar we met veel gejuich werden begroet.
Tijdens de behandeling vielen we allebei al in slaap.Vlug terug naar hotel waar onze heerlijke koude pakjes rose al koud stonden. Wat een opkikker is dat.
s' Avonds naar Khao San Road gegaan. Helaas: onze vast adresjes voor de Curry was dicht. De buurman was gelukkig ook heel goed.
Wat een vreselijk herrie op de de Khao San Road. Konden gelukkig nog een tjendolkraampje vinden.
Naar hotel en direct gaan slapen.

Vrijdag 13 maart

Genoten van uitgebreid ontbijt. Ralph zag traptree over het hoofd: lag languit op de grond. Zelfde enkel weer dik en pijnlijk.
Vanaf het treinstation stapten we op een trein in 3e klasse. Zonder airco, maar niks mis mee. Het was schoon, er lag niets op de grond.
Veel te zien onderweg. Vooral veel nieuwe bouwprojecten waar de werklui op het terrein bleven slapen in golfplaten loodsen en het sanitair te vreselijk was voor woorden. Je zal maar op de verkeerde plek geboren zijn.
Bij de stations staken de mensen gewoon over via het ene rijtuig naar het andere. Een soort alternatieve zebrapad.
Als enige toeristen uitgestapt bij station Bang Pa In. Met een soort pick up truck gereden naar de zomerresidentie van de Koning.
Het was heet dus huurden we een golfkar. Ralph stoer aan het
stuur, Wat een prachtig complex! Vooral de tuinen. Zie de foto's.
Op de terugreis konden we ook alleen maar 3e klasse reizen. Toen was het behoorlijk vol. We zaten apart. Ralph naast een moeder met een schattig dochtertje van 3 jaar die zich zonder piepen zeuren brullen bezig hield en zich amuseerde met hem. Bijna meegenomen naar huis. Hadden ons verheugd in lekkere Thaise hapjes op de terugreis. Helaas, niets! Lunchten pas om 4 uur in MBK.
Daarna shop shop shop tot 8 uur.
Nog even de avondmarkt gedaan vlakbij ons hotel en ons zelf getrakteerd op een heerlijke bapao van 17 thb (50 eurocent) en heerlijk weggespoeld met ons roseetje.
QR probeert via tante te whatsappen enige invloed op Ralph uit te oefenen en naar fysiotherapeut te helpen voor zijn enkel. Helaas: Ralph is net zo eigenwijs als tante.
Met een paar paracetamollen is het best uit te houden.

Zaterdag 14 maart

Na het ontbijt werden we opgehaald door de taxi van de Dentel Clinic. De ogen van een heleboel gasten rolden weer uit hun kassen. Hadden we weer goed georganiseerd.
Tijdens het wachten kregen we een heerlijke Ice Cappucico aangeboden. Mede door de hoge koers van de Bath zouden de implantaten die tante wilde hebben 10.000 euro kosten. Toch maar even uitgesteld.
Bij het vertrouwde T shirt adresje van Ralph heeft ie er maar 2 gekocht. Normaliter zijn dat er 15. Zijn erg zuinig deze vakantie....
In het winkelcentrum van Pratunam heerlijk geluncht in de food court: 2x garlic en pepper en 4 tjendol voor 200 thb. Verrukkelijk.
In hotel Ralph gaan zonnen bij het zwembad (op verzoek van QR met factor 50 want als echte aziaat houdt hij niet van te bruin) en Mieke alvast de kado's in de koffer gestopt (dat krijg je als je zo veel nageslacht hebt). Is nu al niet meer te tillen.

's Avonds hadden de Thaise collega's van Ralph een gratis dinner cruise geregeld want ze wilden dat ie die in het reisaanbod wilden opnemen. Heerlijk vip-treatment.
Prachtige traditionele Thaise boot. Heerlijk diner met verrukkelijke Thaise hapjes.
Later bleek dat we ook de fles wijn niet hoefden te betalen. Prachtig uitzicht bij daglicht en nacht.
Hierna op zoek gegaan naar de Thieves Market. Viel erg tegen. Straten vol met porno.

Zondag 15 maart

Laatste inkopen gedaan op de weekendmarkt. Gelukkig heeft Mieke daar eindelijk dan de Icewatches voor de kleinkinderen gevonden. Nergens anders meer te krijgen.
Na lunch in MBK tante per taxi naar  hotel en Ralph per skytrain naar zijn apotheek voor zijn pillen.
s' Avonds heerlijk gegeten in schattig restaurant om de hoek van hotel. Ralph hierna nog een collega ontmoet voor een drankje.

Morgen vliegen we naar Cambodja. Hebben er zin in!

Voor iedereen die al heeft gereageerd: hartelijk dank!

Mieke en Ralph

1. Robert:
    16 maart 2015
    Leuk om te lezen Laaf en Mikey! Jammer alleen van je enkel Laaf. Als je het dieet van de bijgevoegde website (Perfect Health DIet) aanhoudt, dan zal je ontsteking denk ik sneller genezen. Vooral vis, voldoende groenten en rijst eten met veel kruiden zoals geelwortel. Tarwe, toegevoegde suiker, bonen en varkensvlees (gaat kraakbeenvorming tegen) mijden. Dan kom je een heel eind denk ik. Have fun! :)
  2. Joyce:
    16 maart 2015
    Omg Ralph, wanneer ga je eens 'normaal' doen, haha, weer je enkel! Zijn je lenzen wel sterk genoeg, zie je t allemaal wel goed? Of ben je gewoon niet zo handig, haha. Wel weer een leuk druk programma, gezellig. Veel plezier laaf en mikey van joy
  3. Erica Willner:
    16 maart 2015
    Morning, (voor jullie middag), het is jullie weer gelukt, lekker chaotisch bezig. En het schema, tour, eten, shoppen, eten, drankje zit er ook alweer aardig in (zo ken ik jullie weer!). Factor 50 helpt Ralph, je ziet nog een beetje witjes.
    Of komt dit door hoeveelheid paracetamollen? toch maar even een doktersbezoekje en het advies van QR opvolgen!!!
    Veel plezier met jullie nieuwe avonturen in Cambodja (ben benieuwd naar jullie namen daar).
    Have fun,
  4. Lau:
    16 maart 2015
    Het klinkt weer heerlijk ouderwets, zelfs de rosé uit pak ontbreekt niet. Mooie foto's ook. De eerste foto, was dat jullie hotel in Bangkok, of een restaurant. Zag er in ieder geval weer fraai uit, net als de hapjes en de Thaise boot. Wat was er precies gebeurd met je enkel, Ralph? Miek, voor tandartsbehandeling zou je ook kunnen denken aan Istanbul. Ben daar met Oggie naar toe geweest. Kostte 5000 euro voor een zeer uitgebreide behandeling, ook met implantaten. Toch niet gedaan, omdat hij dan een volle week kwijt zou zijn.
    Hier lijkt de lente echt begonnen, fris maar zonnig. Je hebt een mooi concert gemist, Miek, maar ik had graag met jullie geruild! Kijk al uit naar de volgende verhalen. Veel plezier!
  5. Marieke:
    16 maart 2015
    Het ziet er weer geweldig uit! Die cruise maakte mij jaloers. Cato had graag bij jullie op het strand gelegen. En dat golfkarretje, is dat niet iets voor de hele reis? Een scootmobiel voor twee. Kan Ralphs enkel genezen en kunnen jullie niet vallen. Lijkt mij ideaal. Wij wachten met spanning op jullie volgende verhalen. Dus hopelijk tot snel. Veel liefs.
  6. Louis:
    16 maart 2015
    Goed te lezen dat alles weer is als vanouds:
    blessures, lekker eten , shoppen en tenslotte een glaasje rosé :-)

Zo te horen gaan jullie weer een onvergetelijke vakantie beleven, daar zorgen jullie wel voor!

Kijken al weer uit naar jullie volgende avonturen .

Groetjes M&L
  7. Linda de Hertogh:
    16 maart 2015
    Wat een mazzel dat jullie zo veel plek hadden! KLM zit altijd vol! Hoe kan dat nou?! Jammer dat we elkaar net gemist hebben:zou toch errrug leuk geweest zijn elkaar in bangkok te zien! Wij weer terug,na ook paar mooie dagen daar gehad te hebben!!hele goede reis,lekker genieten!
  8. Els en Trix:
    17 maart 2015
    Als van ouds weer met jullie mee genieten van alweer een vakantie naar Verweggistan.
    Je voelt en ruikt (ook al is het 5 graden bij ons buiten) de sfeer en temperatuur bij jullie in Bangkok.
    Wat een pech dat je al meteen aan het begin van de vakantie bent gevallen en je enkel extra hebt bezeerd.
    De foto's zien er geweldig uit en alvast heel veel plezier in Cambodja.
  9. Elles Bandringa:
    17 maart 2015
    Ik heb ontzettend gelachen om Mickey en Laaf! Van die namen komen jullie ook niet meer af ben ik bang. Wat ziet het er allemaal weer heerlijk en vertrouwd uit: het eten, de omgeving. Kortom weer een topvakantie om toe te voegen aan jullie lijstje. Veel plezier en XX van ons allemaal.
  10. PWFC:
    17 maart 2015
    Wat heerlijk om weer te lezen dat jullie zo genieten van elkaar en van het land. En natuurlijk van het eten (maar dat is toch bij zaak ;-)). En die bijnamen vind ik geweldig! Mickey en Laaf. Of is het misschien dan maar á laaf ;-). FIjn dat de ICE watches toch nog gevonden zijn. Werd inmiddels als door jullie beiden gespamd :-). Genietse en ik kijk uit naar het volgende verhaal! XXX
  11. Henri en Viola:
    18 maart 2015
    Hoi Mieke, bedankt voor je Whatsapp-je. We vieren Amber's verjaardag as zaterdag. Ik wil ook naar Bangkok ( een beetje jaloers). Bas ( Viola's broertje ) is er nu ook. Zorg ervoor dat jullie niet meer vallen enzo. Blijft een terugkerend item. Geniet er lekker van.
    Groetjes Viola, Henri en de kinderen.